W tym tygodniu odbywa si S WIATOWY TYDZIE UROLOGII to szczego lny czas t

W tym tygodniu odbywa się ŚWIATOWY TYDZIEŃ UROLOGII- to szczególny czas, taki męski tydzień!
👨🏻👨🏼‍🦳💪🏻
.
Dlatego przy tej okazji namawiamy – Panowie, idźcie do urologa, zróbcie profilaktyczne badania urologiczne!
.
Pamiętajmy, że rak prostaty jest najczęstszym nowotworem złośliwym u mężczyzn, oraz drugim, po raku płuca, pod względem ilości zgonów.
.
Prawdopodobieństwo zachorowania na raka prostaty rośnie wraz z wiekiem. Rzadko rozpoznawany jest poniżej 40 r.ż. szczyt zachorowania występuje około 65-70 r.ż., osiągając ponad 60% ryzyko wystąpienia u osób powyżej 80 r.ż. W większości przypadków u osób w starszym wieku choroba nie występuje w postaci objawowej
.
Jednym z badań pozwalających na wczesne wykrycie raka prostaty jest badanie poziomu antygeny specyficznego dla prostaty antygenu PSA (Prostate Specific Antigen). Norma wynosi < 4,0 ng/mL, ale należy pamiętać, że nawet u 10% osób z poziomem PSA w granicach normy może dojść do zachorowania na raka prostaty. . . . Badanie przesiewowe poziomu PSA zmniejsza śmiertelność z powodu raka prostaty o około 30%. . . NA SZCZĘŚCIE NOWOWCZESNE TECHNOLOGIE ZMIENIAJĄ OBLICZA MEDYCYNY! . . W SZPITALU MAZOVIA DBAMY O TO, ABY PACJENT MIAŁ DOSTĘP ŚWIATOWYCH STANDARDÓW METOD ZABIEGOWYCH! . . #urologyweek #urologyproblems #szpitalmazovia #szpital #pacjent #medycyna #chorobyukładumoczowego #urologia #urolog #lekarz #polskilekarz #prostata #rakprostaty #prostatektomia #laparoskopia #endoskopia #technologia #nowoczesność #robotdavinci #onkologia #onkourologia #walkazrakiem #nowotwór #profilaktyka #zdrowie #mężczyzna #rodzinajestnajważniejsza #warszawa #ursynow #natolin